fredag 27 november 2009

Nyheter

Hej kära kund
Nu börjar verkligen höstmyset komma till en. Till helgen är det ju julskyltning och en riktig glöggdag. I butiken har vi laddat upp med en mängd godsaker så att du verkligen kan njuta.
De efterfrågade dinkelpepparkakorna är nu komna och till dem rekommenderar vi starkt en god grönmögelost och vill man sedan toppa osten så har min namne i Tidaholm kokat en utsökt julconfiture. Glögg till har vi också, dels Norrskensglögg som ett litet familjeföretag uppe vid polcirkeln har kokat och sen har jag Trollskogsdrycken som jag själv rör ihop, den kokar jag på blekingska blåbär.
Flera nyheter på dryckesfronten.
Vad sägs om Colombianskt kaffe, som är Fairtrade, Italiensk kaffe.
Nya tesorter, varav ett vitt som är ekologiskt och även ett grönt ekologiskt.
Idag har vi fått in Renkorv och Älgkorv. Fler goda charkuterier är på ingång hela tiden.
Det torkade renköttet har jag återigen lyckats få ner från Arjeplog. Det tog lite tid…

Du är hjärtligt välkommen in och smaka. Denna veckan börjar nu alla roliga ostar att komma, först kommer de engelska ostarna och sen fyller vi på hela tiden med de olika decemberostarna. Många av dessa ostar kan jag bara ta hem en gång om året och det är nu till jul. Så flera utav ostarna är verkligen efterlängtade

Välkommen in
Anette Stigsdotter, din osthandlerska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar