tisdag 17 november 2009

Smakkväll



Onsdagen den 11 november hade jag min första smakkväll i butiken.
Min tanke med dessa smakkvällar är att vidareutveckla ostprovningarna som jag har haft förut.

Det finns ju så mycket gott att äta här i världen, nya smaker, nya tillbehör. Listan kan göras oändlig.

Kvällen inleds med tapastallriken överst på bild.
På den finns olika sorters grönsaksinläggningar, korvar och lufttorkade skinkor, frukt, färskfylld pasta som jag denna gång har vänt i ruccola kräm och bröd från Kristinas bageri i Sölvesborg.

Efter tapastallriken åt vi oss igenom "ostarnas värld".
Ja, inte hela världen utan två sorters ostar ur sju olika katergorier och till det varierande tillbehör.
Även här ingick bröd från Kristinas bageri.

Sedan avslutade vi smaklökarna med att smaka på Carlshamns Skårpan och några chokladpraliner.

Till detta drack vi "världens finaste" bordsvatten.


Fler smakkvällar kommer efter hand. Nästa är nu den 25 november. Sen blir det flera nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar