onsdag 29 juli 2009

Kokeri

Marmeladerna går åt och jag kan känna en längtan till nästa kok.
Nu i sommar har jag inte hunnit med att koka så mycket som jag har önskat, men det börjar jag ta igen nu.
Jag har ju fått den glädjen att ha en medarbetare hos mig i butiken.
Och när Lena är här så kokar jag marmelad igen.
Denna veckan blir det Carlshamns Marmeladen (tomater från Elleholm och Carlshamns Punch).
Igår kokade jag gul tomat marmelad, den blev trevlig, en liten aning beska kan man spåra.
När jag ändå var igång kokade jag också en Passions marmelad baserad på Papaya, Mango och Passionsfrukt.
Och idag blir det en Rabarber/Fikon marmelad. Spännande, spännande. Jag har nämligen aldrig kokat på fikon förut. Har till och med drömt om att jag kokade fikon marmelad i sömnen inatt.
Jag börjar nog bli lite yrkesskadad, eller vad tror du......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar