måndag 24 augusti 2009

Håhå jaja paj

Ett roligt möte med en kund hade jag härförleden.
Hon hade köpt några varor när hon ställer sig framför en utav ostdiskarna och säger:

"-Håhå jaja".


Jag svarar att tyvärr har jag inget sådant i mitt sortiment. Vi skrattar.


Jag fortsätter: "-Men om jag hade något i matväg som hette Håhå jaja undrar vad det skulle vara då?"


Då svarar en annan kund att det skulle kunna vara en paj.
En sådan dag när man står framför kylen där hemma och säger håhå jaja, vad ska jag lägga i denna paj. En sådan paj där man tager vad man haver.





Så nu är den här.... Håhå jaja pajen.





I denna är det grillad kronärtskocka, grillad örtprosciutto skinka, två sorters ost, creme fraiche och kryddor.





Det kommer att vara olika i Håhå jaja pajerna, allt eftersom vad vi har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar