lördag 27 juni 2009

Ett kundtips

Ungefär en gång i månaden gör jag ett specialutskick till de kunder som ligger på min emaillista. Där presenterar jag special produkter som jag ej har i butiken. Det kan vara allt möjligt: ostar från olika små svenska mejerier, några gånger har jag tagit fram produkter från olika länder etc.

Härförleden var dessa två produkter med i ett erbjudande:
Sardeller med chili, 95 g: Läckra franska sardeller i god olivolja, med ett pikant inslag av chili. Mycket gott på en bit lantbröd med smör eller som en aptitretare, men även som smakhöjare i fiskrätter.
Pesto Vivo, 135 g: detta är den enda pesto i världen som inte är pastöriserad, inte har tillsatsämnen, färgämnen eller konserveringsämnen. Med en hållbarhet på 24 mån. Men viktigast av allt, den fylliga smaken av äkta färsk Pesto Genovese!

En dag fick jag ett mail utav en av mina kära kunder och det har jag fått lov att dela med mig utav. Här kommer hennes tips:

Peston som jag senast köpte från dig är superb! I går skivade jag ägg, rensade, la på räkor, la detta på ett stenugnsbakat bröd och duttade på pesto - gott! Majonnäs kan slänga sig i väggen.De salta ansjovisarna; tog oljan och droppade på stenugnsbakat valnötsbröd,rostat. La på ansjovisen och sen massor av klippt persilja på. Ljuvligt.
I går tog jag den sista peston och saltansjovisen. På en bit stekt och panerad torsk. Gött.Panering; citronpeppar, lite flingsalt och krossade ekologiska cornflakes, stekte fisken i olja blev knaprigt och gott.Jag byter för det mesta ut skorpmjöl till denna cornflakes.


Om du är intresserad utav att prova hennes tips så kan du höra av dig till mig.
Och vill du också få dessa specialerbjudanden behöver jag få din mailadress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar